Pērc, pērc, pērc! Kā darbojas reklāma.

Ar reklāmu sastopamies jebkur: televīzijā un radio, tiešsaistē, datorspēlēs, avīzēs un filmās. Reklāma var būt tieša vai arī slēpta, piemēram, produktu izvietošana televīzijas raidījumos. Mediju lietotājam ir svarīgi zināt, kā darbojas reklāma.Reklāmu var iedalīt divos veidos: tiešā reklāma ar skaidru mērķi un slēpta reklāma.

 

Tiešā reklāma ar skaidru mērķi

 

Visizplatītākie reklāmas veidi: reklāmas TV pārraižu ietvaros, aizpildītas laikrakstu lapas un iznirstošās reklāmas, ko redzam, kad noklikšķinām uz saites internetā. Šāda veida reklāma ir skaidra, tās mērķis ir panākt, lai mēs kaut ko iegādātos, tāpēc parasti plašsaziņas līdzekļu lietotājam tās ir viegli noteikt.

Šāda reklāma radīta dažādos veidos atkarībā no tā, kādai videi tā paredzēta, tai ir skaidrs mērķis, parasti tā ir vizuāla, kā arī publicēta atsevišķi no cita multivides satura.

 

Slēptā reklāma

 

No tiešās reklāmas ir vieglāk izvairīties, tāpēc reklāmdevēji arvien biežāk izmanto to, kas tiek saukts par “slēpto reklāmu”.

Slēptās reklāmas ir integrētas citos plašsaziņas līdzekļu veidos, tās neatgādina “parastus” reklāmu vēstījumus. Tādējādi mums kā plašsaziņas līdzekļu izmantotājiem ir daudz grūtāk tās pamanīt, un mūsu spēja kritiski domāt tiek pakļauta papildu pārbaudei.

Slēptā reklāma žurnālistikā

Produktu izvietošana 

Produkta izvietošanas pelēkās zonas

Sponsorēšana

Slēptā reklāma sociālajos medijos


icon-download Reklāma


DISKUTĒJIET

  1. Vai var noteikt, kad reklāma maldina?
  2. Vai ir ētiski saņemt bezmaksas produktus un pēc tam aprakstīt tos savos emuāros?
  3. Vai uzskatāt, ka jūsu lietotajos plašsaziņas līdzekļos ir maz, mērenā apjomā vai pārāk daudz reklāmas? Kādas būtu sekas, ja reklāmas būtu mazāk vai vairāk?
  4. Kāpēc ir svarīgi zināt, kā mediji izmanto reklāmu un kā reklāma izmanto medijus?



 icon-download Par reklāmas ietekmi


Atpakaļ